تری‌دی‌مکس چیست‌؟ What is 3DSMAX

نرم‌افزار تری‌دی‌مکس بر خلاف شهرتش هنوز در بین مردم کمتر شناخته شده، قصد ما در ادامه آشنا نمودن شما خواننده‌ی عزیز با توانمندی‌های گسترده و بی نظیر تری دی مکس می‌باشد، پس لطفاً با ما همراه باشید.

هدف از تولید این مقاله :

بیان شرایط صنایع و هنرهای گوناگون قبل از تولید تری‌دی‌مکس

تاریخچه ابداع تری‌دی‌مکس

معرفی افراد و شرکت‌های سازنده تری‌دی‌مکس

توضیح ضرورت یادگیری تری‌دی‌مکس برای کسب و کار‌های گوناگون

🔥کافیست ۲۰ دقیقه از وقت با ارزشتان را به صرف چای و شیرینی مهمان ما باشید و این مقاله را به صورت کامل مطالعه فرمایید تا فوت و فن ساخت یک ماشین پول‌سازی را به شما معرفی کنیم.

قبل از تری‌دی‌مکس

در گذشته‌ی نه چندان دور، اصلاً بیخیال این دیالوگ، بیایید ببینیم قبل از تری‌دی‌مکس طراحی به چه صورت انجام می‌شده؟ تمامی طراحی‌ها با Sketch زدن و تمامی تبلیغات به کمک فیلمبرداری از روی مدل اصلی در فضای سیاه تهیه و تولید می‌شدند. مردم از گرافیک‌های دو‌بعدی خسته شده بودند، کسی چیز جدیدی در این فضا نمی‌دید، البته که کسی هم چیز جدیدی تولید نمی‌کرد. دوران میدان داری Sketch زدن و تولیدات تخت به اواخر عمر خویش نزدیک شده بود. دنیا سوژه جدیدی برای مشاهده در تلویزیون‌ها می‌خواست…

گرافیک دو‌بعدی در انتظار بازنشستگی!

تکنولوژی ثابت کرده، هیچ وقت از پیشرفت و بهتر شدن دست بر‌نمی‌دارد و بلاخره یک نفر پیدا خواهد شد که تمام معادلات و امکانات را به روزرسانی کند. در خصوص تولیدات بصری و گرافیک‌های دو بعدی هم، زمان مناسبی برای کناره گیری فرا رسیده بود. و اما بالاخره زمان پیشرفت و بروزرسانی دنیای گرافیکی توسط یک نرم‌افزار کامپیوتری رسید…

گری یوست و دکمه Update دنیای گرافیک

نمایشگاه‌ Sigraph در سال ۱۹۸۵ بهترین محل برای یک دیدار تاریخی بین گری یوست عکاس و تام هادسون برنامه‌نویس بود.تام هادسون که تا آن زمان فقط برنامه‌نویسی آتاری اس تی را تحت سیستم عامل Dos انجام داده بود، با گری یوست وارد همکاری شد تا نرم‌افزاری با عنوان (cad 1 ) تولید کند. مدیران شرکت AutoDesk با دیدن این نرم‌افزار بلافاصله قرارداد پروژه‌ای تحقیقاتی، در رابطه با تولید یک نرم‌افزار پایه به منظور خلق “همه چیز” را برای گری یوست فرستادند و از او خواستند که سرپرستی تیم تحقیقاتی را بر عهده گیرد. جالب است که بدانید…انگیزه‌ی یوست برای ساخت تری‌دی‌مکس تنها یک جمله بود:

“یک حجم سه‌بعدی در فضای دیجیتالی برای ما ایجاد کن مرد” برنامه‌نویسی و تولید نرم‌افزار آسان نمود اول، ولی افتاد مشکل‌ها…

مسابقه‌ی تلاش با عبور از موانع

بزرگی همیشه می‌گفت هر وقت در کار با مشکلات و موانع مواجه نشدی بدان کارت اشتباه است. مشکلاتی پیش روی تیم یوست قرار داشت، در نهایت مسیر تحقیقات تیم یوست به مقصد خود رسید و حاصل تلاش گری‌یوست نهایتاً با نام تری‌دی‌استودیو به نمایشگاه Sigraph سال ۱۹۹۰ راه یافت. نام تری‌دی‌استودیو برگرفته از دو نرم‌افزار  Cyber Studioو Cad 3d بود که قبل از این به دست مهندسان تیم تحقیقاتی یوست ساخته و تولید شده بود.برنامه‌نویسی تری‌دی‌استودیو تحت سیستم عامل ویندوز تا اواخر سال ۱۹۹۰ به اتمام رسید. در انتهای این پروژه هم مهندسان برنامه‌نویس تیم یوست تصمیم به تغییر نام نرم‌افزارشان به تری‌دی‌استودیو مکس گرفتند. حالا با عبور از سختی‌های اساسی پروژه …

گری یوست در اوج خداحافظی می‌کند!!!

گری‌یوست بعد از تکمیل این پروژه و صرف یک دهه وقت و انرژی تصمیم به ترک تیم یوست گرفت. در حال حاضر گری‌یوست نائب رئیس شرکت منتال ایمِیج، یک پدر، و در کنار همه‌ی اینها معلم رشته‌ی عکاسی در دوره‌ی متوسطه است و درزیر سایه به ثمر رساندن نامی ترین پروژه‌‌ی اتودسک از زندگی خود لذت میبرد.

باید ذره‌بین دست بگیریم و به سراغ امکانات و مزایای تری‌دی‌مکس برویم.

تری‌دی‌استودیو‌مکس، پلتفرمی برای دنیای سه‌بعدیست که با ورود به آن نیاز به استفاده از هیچ نرم‌افزار دیگری در روند طراحی سه‌بعدی و شبیه‌سازی داینامیک نخواهید داشت. اما بهتر است از ابتدای کار بدانیم که اصلاً مفهوم پلتفرم بودن در دنیای نرم‌افزارهای طراحی مهندسی به چه معناست؟

به شکل ساده‌ای اگر بخواهیم این مفهوم را بیان کنیم باید بگوییم:

در صورتی که یک نرم‌افزار تمام نیازهای اساسی مخاطب خود را در زمینه‌ی سه‌بعدی برآورده کند، پلتفرم محسوب خواهد شد. برای شناخت کامل یک نرم‌افزار پلتفرم بهتر است که با نیازهای اساسی زمینه سه‌بعدی آشنا شویم:

✔ مدلسازی: ایجاد احجام و مدلهای مورد نیاز در هر پروژه از صفر. در خصوص مدلسازی با تری‌دی‌استودیو‌مکس باید بدانید که این نرم‌افزار قادر است انواع احجام را به کمک ایجاد مش برای شما خلق نماید. البته این مش‌ها از Faceهای سه و چهار ضلعی تشکیل می‌شوند. این مکانیزم برای کاربران تری‌دی‌استودیو مکس امکان خلق انواع مدل‌های سه‌بعدی را فراهم کرده است.

مدلسازی تری دی مکس

متریال‌دهی: تخصیص رنگ، بافت و جنس به احجام خلق شده. شما می‌توانید برای هر یک از آبجکت‌هایی که مدلسازی نموده‌اید و یا آن‌ها را به صورت آماده وارد نرم‌افزار کرده‌اید بافت و جنس تعیین نمایید.

متریال دهی در تری دی مکس

افکت‌گذاری: ایجاد انواع Lens Effectها، سیستم‌های ذره‌‌ای و Effectهای اتمسفری؛ تری‌دی‌استودیو مکس می‌تواند برف و باران و افکت‌های مربوط به تابش تابش نور در لنز را ایجاد نماید. در نرم‌افزار تری‌دی‌مکس شما می‌توانید به سادگی  افکت‌هایی مانند bokeh effect را ایجاد نمایید.

افکت گذاری تری دی مکس

شبیه‌سازی فیزیکی: شبیه‌سازی رفتار انواع اشیاء در محیطی نرم‌افزار، نرم‌افزار تری‌دی‌مکس حرکات و رفتار انواع بافت‌ها و متریال‌ها را در شرایط مختلف به صورت کاملاً اتوماتیک شبیه‌سازی خواهد کرد.

شبیه سازی فیزیکی

نورپردازی: استفاده از نور برای انواع محیط‌های بسته و یا Outdoor. در این نرم‌افزار شما می‌توانید به قسمت‌های مختلفی از سوژه را نورپردازی کنید، همچنین می‌توانید با جلوگیری از تابش نور به بخش‌های مختلف صحنه طراحی شده احساس متفاوتی را به مخاطب و بیننده القا نمایید.

نورپردازی در تری مکس

انیمیشن‌سازی: تعیین Key Frame و ایجاد حرکات احجام ساخته شده در بین آن‌ها. این برنامه برای کاربران خود قابلیتی را فراهم کرده تا بتوانند با استفاده از Track Bar نقطه مبداء و مقصد حرکات مورد نظرشان را مشخص سازند. در این بین نقاط و حرکات میانی را نرم‌افزار ایجاد می‌کند. اما این موضوع به معنای عدم امکان مدیریت بر روی این حرکات میانی نمی‌باشد. برای مدیریت بر نقاط میانی Controllerهایی در اختیار کاربران قرار دارد.

انیمیشن سازی در تری دی مکس

رندرگیری: تهیه خروجی از Vectoral Viewport و ایجاد تصاویری از جنس Pixel. جنس تصاویر Viewport تری دی‌مکس Vector است به همین علت Viewportهای این نرم افزار فاقد عمق رنگ می‌باشند. برای دریافت خروجی تصویر و یا ویدیو از این نرم افزار، امکان به دست آوردن تصاویری از جنس Pixel وجود دارد.

✴️ دقت داشته باشید که این برنامه برای قشر خاصی ساخته نشده و اینترفیس آن برای استفاده عموم مناسب‌سازی شده است. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که این نرم‌افزار قدرتمند در رشته‌ها و زمینه‌های فعالیتی مختلف دارای کاربرد بوده و به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهان سه‌بعدی به رهبری تری‌دی‌مکس

از اینجا وارد قلمرو حکمفرمایی تری‌دی‌مکس می‌شویم، دنیای گرافیک‌های سه‌بعدی جاییست که متخصصین تری‌دی‌مکس حرف اول و آخر را می‌زنند.

۸ رشته مربوط به تری‌دی‌مکس را بشناسید:

۱-معماری

۲-طراحی صنعتی

۳-بازی‌سازی

۴-انیمیشن

۵-جلوه‌های ویژه‌ی سینما

۶-تبلیغات

۷-مجسمه‌سازی

۸-جواهر‌سازی

۸ رشته مربوط به تری‌دی‌مکس را بشناسید

👑 حکومت تری‌دی‌مکس در سرزمین‌های معماری:

سال‌هاست خصوصیاتی برای معماران شمرده می‌شود، که برای آشنایی کامل با نیازهای این قشر می‌بایست آن‌ها را بررسی کنیم.

  • قدرت تصور سه‌بعدی از فضا
  • توانمندی در تحلیل رنگ، بافت و متریال
  • مهارت محاسبه و اندازه‌گیری فضا و احجام سه‌بعدی
  • تشخیص تناسبات و داشتن دید زیبایی شناختی از محیط

این مشخصه‌ها پس از گذراندن دوره آکادمیک معماری و فعالیت در این حوزه برای یک هنرمند معمار شکل می‌گیرد اما آیا کارفرمایان می‌توانند تصور معماران از فضای سه‌بعدی را داشته باشند؟! مشخصاً اکثر افراد جامعه که معمار نیستند از نقشه‌های دو‌بعدی به درک سه‌بعدی نمی‌رسند به همین علت نیاز داریم تا پل ارتباطی‌ای بین دنیای خودمان با دنیای معمارها برقرار کنیم. تری‌دی‌مکس تنها پل ارتباطی بین درک یک معمار از نقشه و قدرت تجسم سه‌بعدی وی با ذهن بیننده به شمار می‌آید.

دنیای معماری پا‌به‌پای تکنولوژی، هر روز از فناوری‌های جدیدتر استفاده می‌کند، در واقع تمامی معماران‌ ما روش‌های نوین و به روز را شناسایی می‌کنند و مهارت استفاده از ابزارهای مورد نیاز را می‌آموزند تا همیشه مفهوم‌ترین طرح‌ها را بر روی میز خود آماده به ارائه داشته باشند. در این میان فن‌آوری‌های قدیمی‌تر نیز در بخش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند تا نیازهای مختلف طراحی را بر طرف کنند.

نقشه‌های دو‌بعدی به پشت صحنه تولید منتقل شدند!

از زمانی که تری‌دی‌مکس پا به عرصه‌ی گرافیک و طراحی مهندسی گذاشته، کمتر فرصتی برای عرض اندام ابزارهای ترسیم دو‌بعدی به وجود آمده تا به عنوان وسیله‌ای برای پرزنت مورد استفاده قرار گیرند.

🔔ولی اشتباه نکنید!؟

ابزارهای ترسیم دو بعدی و نقشه‌کشی مثل اتوکد از اساس و اصول مرحله‌ی پیش تولید یا همان Pre Production هستند. و می‌بایست برای به دست آوردن Section نما و انواع نقشه‌کشی‌های داخلی منازل از این ابزارها استفاده نمود.منتهی در نظر داشته باشید که استفاده از این ابزارها برای موضوع طراحی سه‌بعدی غیر ممکن بوده و اصطحکاک بسیاری را برای یک مهندس معمار در بر خواهد داشت.

چرا در معماری به تری‌دی‌مکس نیاز داریم؟

مثل خیلی از نیازهای دیگری که بشر برای برطرف نمودن آن‌ها اقدام به تولید ابزار و یا ارائه راهکار کرده، دقیقاً تری‌دی‌مکس هم ابزاریست که برای نیاز تصویرسازی به وجود آمده است. ایمن‌ترین و ماندگارترین و حتی موفق‌ترین قشر در هر حرفه‌، دسته‌ای هستند که دائما در حال ارتقاء مهارت‌های فردی و کشف روش‌های نوین‌تر در مورد کسب و کار خود بوده‌اند از این رو برای هر معماری واجب است تا برای به تصویر کشیدن هنر خود به ابزارها مسلط باشد. علت اصلی استفاده از تری‌دی‌مکس در معماری به تصویر کشیدن تمام جزئیات و ریزه‌کاری‌های یک پروژه در قالب فضای سه‌بعدی و دیجیتالی، یا حتی درست کردن یک Work Flow جذاب و دیدنی از اجرای یک پروژه‌ی معماری نیست، بلکه علت اصلی آن در بازار کار امروز، جذب مشتری و جلب نظر کارفرماست.

🔴 نتیجه‌ی کوتاه

نتیجه‌ی اصلی متن بالا این است که برای جذب مشتری در رشته معماری نیازمند داشتن توانایی پرزنت به کمک یک تصویر سه‌بعدی از طرحمان هستیم. بالاخره تمام افرادی که علاقه به فعالیت و حضور مستمر در رشته معماری داشتند تا به حال، یا این رشته را رها کرده‌اند و یا اینکه تری‌دی‌مکس را به خوبی یاد گرفتند، تا در حرفه خود مغلوب پرزنت و مارکتینگ ضعیفشان نشوند و تعداد کمی از معماران هستند که اقدام به یادگیری تری‌دی‌مکس نکرده باشند.

تری دی مکس در معماری

🔧انقلاب چهارم صنعتی

صنعت، امروزه وارد انقلاب جدیدی در تاریخ خود شده است. این تغییرات همان ورود تکنولوژی‌های دیجیتالی و کامپیوتری به انواع رشته‌های صنعتی و فنی هستند. در واقع میزان مشارکت تکنولوژی‌های کامپیوتری در صنعت، فرا‌تر از تصورات ما افزایش یافته است. تمامی کارخانجات و شرکت‌های فعال صنعتی در حال استفاده از سیستم‌های کامپیوتری و هوشمند به جای اپراتور انسانی هستند. از این رو تمامی شرکت‌های فعال در حوزه صنعت برای طراحی‌های خطوط تولید و انواع قطعات از افرادی استقبال می‌کنند که به نرم‌افزار‌های طراحی سه‌بعدی مانند تری‌دی‌‌مکس مسلط باشند. به همین سبب افرادی که اخیراً در صنایع به شکل جدی مشغول فعالیت شده‌اند از این مهارت برخوردارند.

با این وجود همچنان افرادی معتقدند که بدون استفاده از تکنولوژی‌ها و نرم‌افزارهای طراحی مهندسی مانند تری‌دی‌مکس هم می‌توان اقدام به فعالیت جدی در صنعت نمود، اما بیایید بدون قضاوت زود هنگام این دیدگاه را نیز بررسی کنیم تا از کم و کیف فعالیت صنعتی در هر نوع از دیدگاه‌ها مطلع شویم.

دو دیدگاه را بررسی کنیم!

✔️نیازی به استفاده از  تری‌دی‌مکس در صنعت نداریم:

اولین دیدگاه می‌گوید: برای طراحی انواع ربات‌های خطوط تولید و یا مثلاً قطعات حساس خودرو نیازی به یادگیری تری دی مکس نداریم و در واقع وقتی می‌توانیم با آزمون و خطا‌های زیاد و ضررهای احتمالی، یک قطعه را تولید کنیم چرا باید از تری دی مکس برای طراحی‌های صنعتی استفاده کنیم؟ این عقیده به زودی محکوم به تغییر و یا ترک فعالیت صنعتی خواهد شد، چرا که بدون وجود طراحی سه‌بعدی و امکان بررسی کامل طرح مورد نظر ریسک تولید آن نیز بالاست.

✔️در صنعت به تری‌دی‌مکس نیاز داریم:

دیدگاه دوم تاکید بر جلوگیری از ضرر و زیان مبتنی بر پایه آزمون و خطا در صنعت دارد. این نسل از صنعتگران معتقدند تا زمانی که در فضای دیجیتالی امکان ایجاد واقعیات و شبیه‌سازی قوانین فیزیک وجود دارد نباید پای خطاهای ناشناخته را به واقعیت باز کنیم.

انتخاب هر یک از این دو عقیده برای شیوه کاریتان کاملاً به تصمیم شما بستگی دارد، اما بایستی بدانید که در دنیای امروز هیچ یک از کارفرمایان حاضر به پرداخت ضرر و زیان‌های ناشی از آزمون و خطا نبوده و افرادی را به خدمت می‌گیرند که پیش از ارائه طرح مورد نظر آن را به صورت کامل بررسی کرده و تحت شبیه‌سازی فیزیکی قرار داده باشد. با توجه به این موضوع افراد علاقه‌مند به فعالیت حرفه‌ای در انواع صنایع می‌توانند اقدام به اجرای انواع خطوط تولید و حتی محصولات و یا قطعات یدکی نمایند. این یکی از حرفه‌ای‌ترین مسیرهای ورود به صنایع می‌باشد.

لزوم استفاده از تری دی مکس در طراحی صنعتی

🎮کنسول‌های بازی، سربازان تری‌دی‌مکس!

از طریق بررسی نیازهای بازی‌ساز‌ها می‌توانیم به کاربرد تری‌دی‌مکس در این زمینه پی ببریم.

  • برنامه‌نویسی
  • طراحی هوش مصنوعی
  • طراحی گرافیک بازی
  • طراحی داستان و مرحله برای بازی

حالا باید ببینیم اصلاً در دنیای امروز چه نیازی به بازی‌ها داریم؟

امروزه بازی‌ها به عنوان موثر‌ترین رسانه برای ایجاد تفکرات در نسل‌های آینده به شمار می‌آیند. این موضوع برای شرکت‌های تولید‌کننده بازی مثل روز روشن است. عامل مهم در فروش و انتشار یک بازی کاراکترها و محیط گرافیکی آن است، جالب است که بدانید عامل اصلی وجود یک محیط گرافیکی جذاب، مهارت طراح سه‌بعدی و یا همان تری‌دی‌مکس کار تیم بازی‌سازی خواهدبود. حقایق عنوان شده تاکید بر اهمیت حرفه و مهارت تری‌دی‌مکس‌کاران دارد. طراحی محیط‌های گرافیکی و کاراکترهای بازی در گذر زمان به آوردگاهی بر سر دو راهی مایا و تری‌دی‌مکس تبدیل شده است. علت وجود این دو راهی، پلتفرم بودن هر دو نرم‌افزار است. اما برای تشخیص و انتخاب درست در بین این دو گزینه می‌بایست از ویژگی‌ها و مزایای هر یک به خوبی مطلع شویم.

بازی‌سازی در جبهه‌ی مایا

مایا مدل‌های سه‌بعدی را به صورت N-Gon ایجاد می‌کند، یعنی به جای دسترسی به شیوه‌ی مدلسازی سه ضلعی و یا چهار ضلعی اینبار با Faceهایی که بیشتر از چهار ضلع دارند مدلسازی خواهید کرد. در نظر داشته باشید که نرم‌افزار مایا امکانات ویژه‌ای در خصوص ساده‌سازی و سرعت بخشی به انیمیشن در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما در کل باید برای اطلاع از کیفیت و راحتی مدلسازی با مایا به تجربیات کاربران رجوع کنیم.

تجربه می‌گه:

تجربه کاربری با نرم‌افزار مایا می‌گوید که علیرغم تمامی ویژگی‌ها و امکاناتی که در اختیار طراح سه‌بعدی قرار داده است، دارای پیچیدگی‌هایی در ساختار بوده که زمان استفاده کار را تا حدودی دشوار می‌نماید. پس بهتر است نرم‌افزار دیگری که در بازی‌سازی رقیبی جدی برای مایا محسوب می‌شود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

خاکریز تری‌دی‌مکس در بازی‌سازی!

این سوی میدان تری‌دی‌مکس انواع ابزار و امکانات حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید در قالب Meshهای چهار ضلعی، جزئیات دقیق‌تری را برای کاراکتر و یا محیط بصری بازی ایجاد کنید. تری‌دی‌مکس با قراردادن هزاران آپشن فوق‌العاده و کاربردی از تمامی دسته‌های گرافیکی در UI خود، آماده مدلسازی بهترین صحنه‌هاست.

🔔فراموش نکنید!

که این دو نرم‌افزار پلتفرم هستند و تفاوت‎‌های زیادی با یکدیگر ندارند. تنها تفاوت‌ می‌تواند در رابط کاربری و یا شیوه مدلسازی آن‌ها باشد. پس باید با دانستن این اطلاعات اقدام به نتیجه‌گیری برای انتخاب یکی از آن‌ها کنیم.

🔴 نتیجه چیه؟

نتیجه کار در استفاده از هر نرم‌افزار نهایتاً به دست شما خلق خواهد شد، منتها در یکی با کمی سختی بیشتر ولی در دیگری همراه با هزاران امکانات مدلسازیست.
دقت داشته باشید که برای انتخاب هر یک از این دو نرم‌افزار حتماً وجود منابع آموزشی معتبر را بررسی فرمایید. مدلسازی با نرم‌افزاری که آموزش جامعی از تمامی اینترفیس و آپشن‌های آن در دسترس نیست نهایتاً موجب تسلیم شدن طراح خواهد شد. با توجه به وجود آرشیو بزرگی از آموزش تری‌دی‌مکس در کشورمان، انتخاب این نرم‌افزار گزینه مناسب‌تری برای آغاز طراحی محیط بازی خواهد بود.

بازی سازی در تری دی مکس

🧸داستان اسباب‌بازی‌ها به روایت تری‌دی‌مکس!

جان‌لستر، انیمیشن‌ساز و نویسنده معروف هالیوود در رابطه با تری‌دی‌مکس می‌گوید ما می‌نویسیم ما می‌سازیم و ما حرکت می‌بخشیم، تدوینگران کارهای باقی‌مانده را بدون تری‌دی‌مکس انجام می‌دهند. تصاویر متحرک از ابتدای خلقت بشر برای انتقال مفاهیم مورد استفاده بودند.

این رشته هیچگونه محدودیتی برای رده‌های سنی و موقعیت‌های جغرافیایی در مخاطبین خود باقی نگذاشته، به همین علت انیمیشن در زندگی امروز بشریت به یکی از رسانه‌های کلیدی تبدیل شده است. با استفاده از این تصاویر گرافیکی مفاهیم و عقاید مختلفی به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم از سوی سازندگانشان به مردم القا می‌گردد.

ساخت انیمیشن و تصاویر متحرک سال‌هاست که دیگر به صورت مکانیکی انجام نمی‌شود و به طور کامل وارد فضای دیجیتالی گردیده است. تاثیر‌گذاری یک انیمیشن‌ به میزان ۸۰ درصد وابسته به عوامل و بازیگران گرافیکی آن است و تنها ۲۰ درصد مربوط به داستان انیمیشن می‌باشد. در دنیای دیجیتالی امکانات و ابزارهای زیادی برای تولید انیمیشن وجود دارد، که یکی از آن‌ها امکان ایجاد انواع گرافیک‌های سه‌بعدیست.گرافیست‌های سه‌بعدی نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت و میزان تاثیر‌گذاری یک انیمیشن بازی می‌کنند. وظیفه‌ی آن‌ها در یک تیم تولید انیمیشن خلق محیط و کاراکترهای انیمیشن است، اما کار به همین‌جا ختم نمی‌شود. گرافیست‌های سه‌بعدی علاوه بر ایجاد و خلق بازیگران انیمیشن می‌بایست آن‌ها را به بازی وادار کنند. تولید گرافیک‌های انیمیشن به کمک نرم‌افزارهای قدرتمند این حوزه انجام خواهد شد.

نرم‌افزار تری‌دی‌مکس یکی از قدرتمند‌ترین ابزارهای تولید گرافیک سه‌بعدی به شمار می‌آید. از این نرم‌افزار به منظور تولید و متحرک‌سازی انواع کاراکترها و Locationهای انیمیشنی استفاده می‌گردد. با اطلاع از اهمیت تری‌دی‌مکس‌کاران در تولید انیمیشن خواهیم دانست که در تمامی برحه‌های زمانی کاری برای این متخصصان وجود دارد.

📽 جلوه‌های ویژه سینمایی در تری‌دی‌مکس

صنعت سینما برای جذب مخاطبین خود نیازمند ایجاد احساسات ماورایی و فرا‌طبیعی در بیننده است. احساساتی که مخاطب به هیچ عنوان نمی‌تواند آن‌ها را در واقعیت تجربه نمایید. سینماگران امروز در تولیدات خود جلوه‌های ویژه‌ را به کمک گرافیک و کامپیوتر ایجاد می‌کنند، گرافیست‌ها سعی در طبیعی تر جلوه دادن آن‌ها دارند. خلق جلوه‌های ویژه در استودیوهای سینمایی و به کمک نرم‌افزارهایی همچون تری‌دی‌مکس انجام می‌پذیرد.

صنعت سینما سالهاست که به طور حرفه‌ای وارد حوزه جلوه‌های ویژه شده و سهم عظیمی از فروش و درآمد خود را در قبال این تولیدات به متخصصین تری‌دی‌مکس کار اختصاص می‌دهد. جلوه‌های ویژه سینمایی برای جذابتر شدن نیازمند ظریف‌کاری‌هایی در هنگام تولید هستند. رعایت ظرافت‌ نیازمند تسلط کامل بر روی نرم‌افزار مورد استفاده در تولید گرافیک‌های بصری و سینماییست. علت بهرهگیری از تری‌دی‌مکس در این حوزه، وجود امکانات کامل در خصوص تولید انیمیشن و شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی در این نرم‌افزار است، اولین نقش‌آفرینی تری‌دی‌مکس در جلوه‌های ویژه‌ی سینما در فیلم Johnny Mnemonic در سال ۱۹۹۶ یعنی فقط شش سال پس از تولید و عرضه‌ی آن به بازار صورت گرفت.

🔴 نتیجه‌گیری:

بهتر است که بدانید بخش مهمی از صنعت سینمایی جهان به دلیل تکراری شدن و نیاز به جذاب بودن، در حال خلق جلوه‌های ویژه است، این موضوع برای افرادی که بتوانند این جلوه‌های ویژه را تولید و پردازش نمایند، همانند دریچه‌ای رو به اقیانوس فرصت‌ها خواهد بود.

سینما و تری دی مکس

💸 تری‌دی‌مکس را در تبلیغ محصولتان شریک کنید و سود بیشتر ببرید!

برای موفقیت یک تیزر تبلیغاتی عوامل مختلفی وجود دارند. منابع معتبر در خصوص ویژگی‌های یک تیزر تبلیغاتی خوب، خلاقانه بودن و جذابیت داشتن را ملاک مهمی بر شمرده اند.

داشتن خلاقیت در ساخت یک تیزر تبلیغاتی نیازمند وجود امکانات بصری است. در نظر داشته باشید که تا به امروز تعداد بیشماری تیزر تبلیغاتی تولید و از رسانه‌ها پخش شده‌اند. این موضوع یعنی خلاقیت‌های بصری موجود در دنیای واقعی ما تقریباً به صورت کامل مصرف شده است. امروزه بهترین روش برای به تصویر کشیدن خلاقیت‌های بصری جدید، خلق آن‌هاست:
خلق یک Location خلاقانه برای تصویر‌برداری تیزر تبلیغاتی یکی از پر‌هزینه‌ترین نوع تولیدات بصری شمرده می‌شود. در چنین شرایطی کم‌هزینه‌ترین تولیدات تبلیغاتی، در دل سیستم‌های خانگی و یا Workstationها ساخته می‌شوند. برای تولید یک تبلیغ جذاب محیط گرافیکی و سوژه خلق شده در اولویت اول قرار خواهند گرفت. جذابیت در یک محیط گرافیکی تنها با دقت و ریز‌بینی در ساخت اجزاء آن امکانپذیر است. ریز‌بینی در طراحی هر صحنه نیازمند داشتن سرعت و تسلط کامل بر روی نرم‌افزار مورد استفاده در طراحی خواهد بود. نرم‌افزار تری‌دی‌مکس علاوه بر امکانات بیشماری که در زمینه مدلسازی به مخاطب ارائه می‌دهد دارای منابع آموزشی جامعی نیز برای فراگیری آن در سطح حرفه‌ای در داخل کشور عزیزمان می‌باشد. به بیان ساده‌تر تری‌دی‌مکس کم‌هزینه‌ترین و مناسب‌ترین گزینه برای ورود به صنعت تبلیغات است. تبلیغ‌دهندگان امروزه برای ایجاد خلاقیت در تولیدات نمایشی خود حاضرند افراد مسلط به تری‌دی‌مکس را در مجموعه‌های خود به خدمت بگیرند.

حالا با اطلاع از پتانسیل‌های موجود در حوزه تبلیغات و توانمندی‌های ایجاد شده به کمک تری‌دی‌مکس می‌توانید به صورت هدفمند با یادگیری این نرم‌افزار وارد بازار داغ تبلیغات شوید و درآمد‌زایی چشم‌گیری از این صنعت برای خودتان ایجاد نمایید. ضمناً در نظر داشته باشید که تولیدات گرافیکی و به خصوص تولیدات تبلیغاتی از جنس تولیدات مصرفی هستند، یعنی بعد از مدتی استفاده از آن‌ها خاصیت و ارزش خود را از دست خواهند داد، به همین سبب تبلیغ‌دهنده می‌بایست برای تولید مجدد محتوایی جدید به سراغ متخصصین تری‌دی‌‌مکس رفته و سفارش جدید خود را ارائه دهد. حقیقت عنوان شده خبر از یک بازار داغ و بی‌انتها در زمینه تبلیغات دارد.

ساخت تبلیغات با تری دی مکس

برای اطلاع از کلاس‌های آموزشی تری‌دی‌مکس اینجا کلیک کنید

🗿 مجسمه‌های ساخت دست تری‌دی‌مکس

مجسمه‌سازی هنر شکل دادن با تراشکاری بر روی انواع متریال‌هاست. این هنر وابسته به نوع متریال مورد نظر دارای حساسیت‌های اجرایی متفاوت می‌باشد. خطای انسانی در مجسمه‌سازی قادر است تلاشی چندین ساله را تنها در یک ضربه چکش نابود سازد. برای کاهش خطاهای انسانی بهترین راهکار انتقال گارگاه به فضای دیجیتالیست.

نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی مثل تری‌دی‌مکس خسارات ناشی از آزمون و خطا را از واقعیت وارد فضای دیجیتالی می‌کنند. مجسمه‌سازان ماهر علیرغم داشتن مهارت حجاری مجسمه‌های بدون نقص، برای بررسی و ایجاد پختگی بیشتر بر روی طراحی‌های خود به سراغ استفاده از کامپیوتر و فضای دیجیتالی رفته‌اند.

تری‌دی‌مکس وارد کارگاه مجسمه‌سازی می‌شود.

در نرم‌افزار تری‌دی‌‌مکس علاوه بر متریال‌‌دهی، متخصص حجار می‌تواند نوع نورپردازی بر روی مجسمه را نیز از پیش تعیین نماید.

🔴 نتیجه‌گیری:

امکان ساخت و تولید یک مجسمه به شکل سنتی از کارگاه‌ها و منازل امروزی بشر حذف شده و به کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های CNC منتقل گردیده است. بنابراین ورود به این رشته هنری نیازمند داشتن مهارت استفاده از نرم‌افزاری همچون تری دی مکس خواهد بود.

مجسمه سازی در تری دی مکس

💠 دستبرد تری‌دی‌مکس به جواهر‌سازی

سنگ‌های با ارزش، فلزات گرانبها، انواع کریستال‌ها و بلورهای تزئینی، از ابتدای خلقت تا به امروز برای زینت بخشیدن به انسان‌ها استفاده شده‌اند. این تزئینات به دست جواهرسازان ساخته و پرداخته می‌شدند. جواهرسازان ماهر در هنگام ساخت جواهرات به نکات ریزبینانه‌ای توجه می‌کنند تا نظر مشتریان بیشتری را جلب نماید.

این نکات ریز‌بینانه شامل:

  • رعایت تناسب در قسمت‌های مختلف یک قطعهزیورآلات
  • ایجاد تضاد در بخش‌های انتهایی الگوی ساخت
  • تکرار الگو 
  • توازن در ساختار و الگوی جواهرات

اما همیشه در خصوص تولید و ساخت زیورآلات نمی‌توان بر تجسم آدمی تکیه کرد. مواقعی لازم است که طرح نهایی قبل از عملیاتی شدن و ریخته‌گری به صورت سه‌بعدی دیده شود تا کم و کیف آن مورد بررسی قرار گیرد. نرم‌افزار تری‌دی‌مکس به جواهرساز کمک می‌کند تا ایده‌های خام خود را در فضای سه‌بعدی مشاهده نموده و آن‌ها را از لحاظ زیبایی شناختی و اصول طراحی جواهرات بررسی کند.

جواهر سازی و تری دی مکس

نتیجه‌گیری

امروزه جواهر‌سازی وارد صحنه رقابتی و مد شده است. تمامی متخصصان جواهر‌سازی برای باقی ماندن در جایگاه حرفه‌ای خود می‌بایست به شکل پر قدرتی وارد رقابت با انواع برندهای معروف در زمینه طراحی مد جواهرات شوند.به منظور رقابت در زمینه جواهرسازی، یادگیری و داشتن مهارت استفاده از نرم‌افزار تری‌دی‌مکس، یکی از بدیهیات به شمار می‌آید.بنابراین افراد زیادی می‌توانند با مهارت تری‌دی‌‌مکس وارد صنعت جواهر‌سازی شوند و از پتانسیل بالا و بی پایان این رشته در جهت ایجاد موقعیت مناسب شغلی برای خودشان بهره ببرند.

رشته‌ها تمام شدند؟

خیر، رشته‌های حرفه‌ای و هنری بسیاری به صورت غیر‌مستقیم از تری‌دی‌مکس بهره می‌برند. انواع رشته‌های حرفه‌ای در کشورمان وجود دارند که به صورت غیر‌مستقیم به تری‌دی‌مکس و طراحی سه‌بعدی وابسته هستند. به هر حال در تمامی مشاغل و جوامع افراد و متخصصین پیشگام در زمینه فناوری وارد دنیای دیجیتالی شده اند، آن‌ها به دنبال بهره‌وری بیشتر از حرفه مورد نظرشان اقدام به ارتقاع سطح مهارت‌های خود می‌کنند. افرادی که با یادگیری تری‌دی‌مکس قدم در مسیر پیشرفت و ارتقاء سطح کیفی حرفه خود برداشته‌اند از موفقیت‌های حاصل شده سخن گفته‌اند. شما هم می‌توانید جز دسته اراده آهنین‌ها باشید.

رمز موفقیت در حوزه سه‌بعدی!

برای افراد عادی شکست‌ها و مشکلات به عنوان یکی از عوامل بازدارنده تلقی می‌شوند و می‌توانند آن‌ها را از ادامه مسیرمتوقف سازند.۹۰ درصد از افراد هر جامعه در برخورد با مشکلات از ادامه حرکت به سمت هدفشان باز می‌ایستند. این افراد نمی‌دانند که شکست‌های موجود در این مسیر هر یک پله‌‌ای از نردبان پیشرفت را تشکیل داده‌اند.
یکی از قواعد رسیدن به موفقیت در مسیر زندگی تجربه کردن انواع مشکلات و عبور از آن‌هاست. به بیان ساده‌تر هر وقت تمامی از شکست‌ها و مشکلات موجود در مسیر پیشرفت عبور کنید می‌توانید انتظار دستیابی به موفقیت را داشته باشید.

سخن پایانی:

در دنیای امروز، تمامی مشاغل به نوعی با این نرم‌افزار در تعامل قرار خواهند گرفت، و امکان این که یکی از آن‌ها جزء علایق و استعدادهای شما خواننده گرامی باشد بسیار زیاد است.با توجه به نیاز انواع رشته‌های هنری و صنعتی به این نرم افزار می‌توان نتیجه گرفت که این نرم‌افزار در آینده شغلی و حرفه‌ای افراد تاثیر گذار بوده و مسیر زندگیشان را تغییر می‌دهد. منتظر حضور شما در مرکز کامپیوتر گرافیک ایران هستیم در صورت نیاز به مشاوره با ما در تماس باشید.💚